Komunikaty prasowe, wywiady, spotkania - czyli PR w organizacji pozarządowej. Przeczytaj po co i jak zadbać o wizerunek Waszej organizacji. Poznaj świat mediów i specyfikę pracy dziennikarzy. Sprawdź skuteczne sposoby współpracy z mediami.
Po co organizacji pozarządowej PR
Czy w Waszej organizacji macie osobę odpowiedzialną za PR? Nie? Sprawdźcie na czym polega budowanie wizerunku NGO i w jaki sposób informować otoczenie o Waszych działaniach.
Jak organizacja pozarządowa współpracuje z mediami
Dzięki mediom możecie dużo zyskać, możecie też stracić. Kontakt z mediami jest ważnym elementem polityki informacyjnej organizacji pozarządowej. Sprawdźcie jak nie dać się zjeść mediom.
Jak stworzyć i do czego wykorzystać komunikat / informację prasową
Od czego zacząć współpracę z mediami? Napiszcie komunikat prasowy. Podpowiadamy: Kiedy i jak napisać komunikat prasowy? Do kogo wysłać? Jak zbierać kontakty do dziennikarzy? Jak zwiększyć szansę na publikację?
News, wywiad
Kiedy wzbudzimy już zainteresowanie dziennikarzy, może się zdarzyć, że poproszą nas o wywiad. Żeby nasz organizacja zyskała, musimy się do takiego wywiadu przygotować. Zobacz też jak samemu wejść w rolę dziennikarza i przygotuj newsa!
Konferencja prasowa
Tu my jesteśmy organizatorem przedsięwzięcia i panujemy nad przekazem. Zobacz co organizacja pozarządowa może zyskać zapraszając zainteresowanych na konferencję prasową.
NGO zabiega o patronat medialny
To jeszcze jeden sposób na zwrócenie uwagi na wybrane działania naszej organizacji. Ubiegając się o patronaty mediów przygotujmy ofertę patronacką - przekonajmy o korzyściach, które odniesie nasz patron.
Prawo prasowe i pokrewne
Przed rozpoczęciem współpracy z mediami, warto zapoznać się z podstawowymi pojęciami prawa prasowego.